sobota 23. dubna 2016

Zpátky ke komunismu? Vyhoďme muslimy ze škol!

Nejsem sluníčkářka (teda ne moc), ale jsou věci, co mě serou. Ano serou. Snažím se na blogu vyhýbat neslušným výrazům, ale pokud mají opodstatnění, nebráním se jim.  A dneska se přesně hodí, protože po přečtení (resp. nakouknutí) do jedné internetové diskuze, jsem se doopravdy vytočila.  

Určitě už jste slyšeli o aféře s Eman Ghaleb. Tato slečna žije, jak jsem se dočetla, od dětství v České republice, je vynikající studentkou na teplickém gymnáziu a organizuje aktivity, které mají pomoci soužití muslimských návštěvníků s občany Teplic. Jeden by řekl, že je radost mít někoho takového ve škole, neboť může být skvělým příkladem pro ostatní. Ale není to pravda.

Eman je muslimka.

Eman nosí hidžáb.

Eman je tudíž zlá a měla by být okamžitě vyhozená ze školy.

Přátelé, vysvětlí mi někdo z Vás, kde to žijeme?

Ano, chápu, že po nedávných útocích je společnost poněkud opatrnější, jen aby se něco podobného znovu neopakovalo. Je to logické a byli bychom hloupí, kdybychom se nesnažili předejít situacím, které na nás nachystali teroristé v Belgii či ve Francii. Ale...

Myslím si, že je nesmysl praktikovat princip kolektivní viny. A obzvlášť u dívky, která je sotva dospělá. Máme se pak divit, když jsou muslimové frustrovaní a dávají se k ISIS, protože od nás se jim dostává jen odmítnutí. Neříkám, že jsou takoví všichni, ale žádat vyloučení kvůli hidžábu mi přijde skutečně poněkud přes čáru. U nás na gymplu v jednom kuse potkávám jeptišky, které nosí na hlavě něco velmi podobného. Pokud někdo bojuje proti hidžábu, měl by logicky bojovat i proti hábitu jeptišek (teda jeho části zahalující hlavu, netuším, jak se mu říká). Samozřejmě, že něco jiného je burka, která velice ztěžuje identifikaci dané osoby. Ale pokud někomu vadí šátek na hlavě, jako religiózní symbol, a nošení něčeho, co propaguje náboženství by mělo být ve škole trestné, pak by museli z naší školy vyházet tři čtvrtiny studentstva, neboť zhruba tolik nás nosí na krku křížky.

Vzdělání si opravdu velice vážím, a osobně považuji za šílenost, když je někomu odpíráno kvůli politickému nebo náboženskému přesvědčení. Moji rodiče před skoro sedmadvaceti léty bojovali za to, abych já dnes mohla psát tento článek beze strachu, že mě vyhodí z gymplu. Bojovali za svobodu slova i vyznání.

Moje svoboda končí tam, kde začíná svoboda druhého.

Na téma, islám a uprchlíci chci psát článek později, i když celá tato aféra s tím samozřejmě úzce souvisí. V Česku sice nikdy nikdo uprchlíka neviděl, ale všichni náckové tu dnes zastávají křesťanské hodnoty, i když ani neví, kdo byl Mojžíš. Neříkám, že si musíme do země nastěhovat tisíc ekonomických uprchlíků, ale měli bychom pomoci tomu, kdo to skutečně potřebuje.

A ne si vylévat zlost a frustraci na studentce gymnázia. To je dost ubohé.

Takže, abych to nějak uzavřela. Jestliže Eman umí česky, hidžáb ji nelimituje v žádném z předmětů a není proti školnímu řádu, pak nevidím problém. Pokud by ovšem šátek byl nějakým způsobem omezující, měl by s ní ředitel nejprve vše probrat a doporučit jí, aby ho přestala nosit a ne ji hned vyhazovat.

Zajímá mě Váš názor! Vyloučili byste Eman?  Jste pro zákaz nošení hidžábu? A co jeptišky? Sdělte mi postoje v komentářích (ale v mezích slušnosti, prosím :)).



    






foto: 

http://www.novinky.cz/domaci/400639-muslimskou-studentku-nevyloucime-teplicke-gymnazium-nenavistnym-dopisum-nepodlehne.html

http://video.aktualne.cz/dvtv/ze-toho-hodne-stiham-pada-to-z-nebe-rika-sestra-angelika/r~bf1a53acea8711e4875c002590604f2e/

http://m.tyden.cz/rubriky/zahranici/evropa/norsko-muslimky-u-policie-muzou-nosit-hidzab_104053.html

12 komentářů:

  1. Ať si nosí kdo chce co chce a věří čemu chce, dokud to nevnucuje mně a nekomplikuje tím můj život. Lidi, kteří začnou hystericky podléhat přesvědčení, že mít na hlavě šátek je znak skrytého ďábla nebo co, mají v hlavě nastláno.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za názor!

      Mám pocit, že hysterie je v této době něco zcela běžného, a kdo hysterický není, ten to nemá v hlavě v pořádku.

      Vymazat
  2. Moc hezkej článek. Ať si každej nosí co chce, věří čemu chce, ale je potřeba, aby respektoval pravidla dané země.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za pochvalu. Samozřejmě, že úcta k zákonům země, kde žiji (pokud tedy zákony nejdou proti základním myšlenkám demokracie, či lidským právům) je základ. Bohužel někteří lidé si zákon i demokracii vykládají po svém.

      Vymazat
  3. Mám naprosto stejný názor. Hidžab mi nevadí, nikab a burka už jo, ale zatím je to jen můj osobní pocit, který nesouvisí s náboženstvím nositelky. Eman je milá holka a zajímalo by mě, kdo tenhle puč vyvolal. Ostatně mi vadí třeba vlasy na Jágra nebo tlusté zadky v leginách a taky nikdo neobepisuje zaměstnavatele těch, co to nosí (a že by to trestné být mělo). Líbí se mi ten argument se svobodou: jsme ve svobodné zemi, tak to koukej sundat, nebo se strýček rozzlobí. Hahaha.

    OdpovědětVymazat
  4. Kvůli náboženským symbolům by nám zavřeli školu a všechny studenty dali k lopatám. Chodím na církevní školu. A je tu hodně křesťanů, a ti mají většinou zcela odlišné názory než rádoby křesťanští náckové. Tohle je jeden z důvodů, proč jsem ráda že máme na stěnách místo prezidenta papeže Františka, který nepodněcuje ke špatnému chování. U nás mají někteří problém s pokrývkami hlavy, to je tak jediné, co může být proti školnímu řádu, ale tohle je výjimka, to není o stylu. A pokud by u nás byl nějaký žid, mohl by nosit jarmulku, měl by na to mít právo, stejně jako nosit hídžab, který neztěžuje identifikaci osoby.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně. Chodím v Brně na církevní školu a mám pocit, že jsme jedno z nejtolerantnějších míst. Kdyby k nám přišla muslimka a chtěla nosit hidžáb, myslím si, že by to nebyl problém.

      Vymazat
  5. Já jsem člověk, který je skutečně proti náboženským symbolům u všech. Tedy na normálních školách - pokud se jedná o církevní školu, tak to tam chápu. Ale jinak to osobně beru tak, že jakékoliv náboženství na mé škole nemá co dělat. Což neznamená, že bych dotyčnou chtěla hned vyloučit a podobně - jen by se mi to nelíbilo, ale zákaz je pak samozřejmě věcí vedení školy a tak.
    Mimochodem, dovolím si jednu poznámku... Psala jsi o tom, že muslimové jsou frustrovaní a proto se dávají k ISIS. S tím si dovolím nesouhlasit. Důvodů, proč se muslimové radikalizují je mnohem víc - a některé z nich lze najít i například v Koránu (a následnému přístupu k této knize, kdy se učí nazpaměť a důsledně dodržuje - na rozdíl od křesťanství a Bible, kdy se křesťané doslovně neřídí například osudem Sodomy a Goromy). Stejně tak je pak důležitá takzvaná Svatá válka, která trvá už několik století. Myslím, že de facto říkat, že za ISIS si můžeme sami, protože jsme na chudinky muslimy oškliví, je poněkud dost zavádějící. (Což o to, na každého je někdo kvůli něčemu zlý. Třeba já byla na základce šikována a obecně nepříjímána, protože jsem chytřejší, z čehož jsem byla smutná a frustrovaná... A podle této logiky bych se měla hned přidat k nějaké radikální organizaci a začít vraždit, protože někdo na mě prostě byl zlý.)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za poznámku. Samozřejmě to nebylo myšleno tak, že by se každý muslim, na kterém se dopustíme tady v Evropě křivdy, urazil a jel se přidat k ISIS. Nicméně o pár takových příkladech jsem již slyšela. Samozřejmě, že pro takové jednání nemůže být omluvou nespravedlnost vůči muslimům v Evropě, jen jsem to považovala za zajímavost zmínit. Ale když čtu článek zpětně skutečně to vyznívá jinak, než jsem zamýšlela.

      Vymazat
  6. Také jsem nahlédla do té diskuze a nestačila jsem se divit, jak jsou občané téhle země dementní. Je to děvče, které tady žije od dětství, není problémová, naopak se jí ředitel velmi zastával a chválil ji. Z některých komentářů se mi dělalo opravdu špatně...
    Sdílím stejný názor jako ty :)

    Ohněm políbená

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stále dokola si opakuju, že není dobré pro můj zdravý rozum nahlížet do něčeho tak ubohého (tedy do diskuzí), kde člověk pod rouškou anonymity může kydat špínu kolem. A stále dokola dělám tu hloupost, že tam nahlížím.

      Vymazat